Ramowy program studiów

Ramowy program studiów podyplomowych

SEMESTR I (115 godzin)

BLOK A: ZABURZENIA NEUROROZWOJOWE

  • Neuropsychologiczne podstawy rozwoju, zachowania i uczenia się dziecka
  • Genetyczne podłoże zaburzeń rozwoju
  • Rozwój dziecka w normie i patologii

BLOK B: PODŁOŻE SPECYFICZNYCH TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ

  • Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania i ich diagnozowanie
  • Specyficzne trudności w uczeniu się arytmetyki i ich diagnozowanie
  • Edukacja i terapia zaburzeń językowych dzieci z dysleksją rozwojową

BLOK C: ZABURZENIA ZACHOWANIA I EMOCJI

  • Zaburzenia zachowania i emocji – podstawy teoretyczne  
  • Podstawy diagnozy, edukacji i terapii dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji

SEMESTR II (105 godzin)

  • Profilaktyka specyficznych trudności w uczeniu się
  • Diagnoza, edukacja i terapia uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania w młodszym wieku szkolnym
  • Diagnoza, edukacja i terapia uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania w starszym wieku szkolnym
  • Diagnoza, edukacja i terapia dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki
  • Wspomaganie i terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego
  • Praktyki w placówkach
  • Seminarium dyplomowe